...:: O PRZEDSZKOLU
NASZE PRZEDSZKOLE ZAPEWNIA:
-
Opiekę i edukację prowadzoną przez nauczycieli o wysokich kwalifikacjach i dużym doświadczeniu,
-
Miłą i rodzinną atmosferę,
-
Realizację programów opiekuńczych i wychowawczo- dydaktycznych z wykorzystaniem różnorodnych, nowatorskich metod i form pracy,
-
Wszechstronny rozwój fizyczny dziecka z wykorzystaniem bogatego sprzętu sportowego /na sali gimnastycznej i w ogrodzie przedszkolnym/,
-
Szeroki wachlarz form współpracy z Rodzicami m.in.: zajęcia otwarte i warsztatowe, spotkania indywidualne z cyklu „Pół godziny dla rodziny”, uroczystości przedszkolne, festyny rodzinne,
-
Współpracę z szerszym środowiskiem / Dom Pomocy Społecznej, Biblioteka Publiczna, Szkoła Podstawowa, Kościół Parafialny przy ul Jagiellońskiej/,
-
Pełną integrację dzieci niepełnosprawnych z ich rówieśnikami widzącymi,
-
Rozwój i promowanie w szerszym środowisku indywidualnych zdolności i talentów
PRZEDSZKOLE ORGANIZUJE WIELE ZAJEĆ DODATKOWYCH DLA DZIECI:
-
język angielski - w ramach podstawy programowej wychowania przedszkolnego
-
terapia logopedyczna,
-
rehabilitacja ruchowa dla dzieci niepełnosprawnych,
-
przedstawienia teatralne,
-
wycieczki.
PRACA OPIEKUŃCZA I WYCHOWAWCZO- DYDAKTYCZNA W PRZEDSZKOLU REALIZOWANA JEST W OPARCIU O NASTĘPUJĄCE PROGRAMY:
- Program edukacji przedszkolnej wspomagający rozwój aktywności dzieci:
1. Program czytelniczy "W KRAINIE BAJEK I WIERSZY"
2. Program preorientacji zawodowej "W ŚWIECIE ZAWODÓW"
3. Program edukacji patriotycznej i europejskiej: "JESTEM POLAKIEM I EUROPEJCZYKIEM"
4. Innowacja pedagogiczna "ZAKODOWANE PRZEDSZKOLAKI"
PRIORYTETY EDUKACYJNE:
1. "Książka moim przyjacielem" - realizacja działań promujących czytelnictwo
2. "Więcej ruchu dla maluchów" - wytworzenie u przedszkolaków zainteresowania i potrzeby regularnej aktywności ruchowej
PROJEKTY I AKCJE:
1. "Cała Polska czyta dzieciom",
2. "Klub Zdrowego Przedszkolaka",
3. "Góra Grosza",
4. "Mały Miś w świecie wielkiej literatury",
5. "Paczka dla zwierzaczka",
6. "Sosnowiecki Lider Ekologii" - zbiórka surowców wtórnych: baterie, plastikowe nakretki,
7. "Kubusiowi Przyjaciele Natury" - ogólnopolski program edukacyjny,
8. "Bajki - Pomagajki" - ogólnopolski projekt edykacyjny
REALIZACJA WYBRANYCH TREŚCI PRIORYTETÓW EDUKACYJNYCH:
1. "Jestem przedszkolakiem" - wychowanie do wartości - kształtowanie u dzieci odpowiednich postaw i respektowanie norm społecznych oraz wdrażanie do dbałości o bezpieczeństwo własne i innych.
2. "Kreatywny przedszkolak" - rozwijanie kompetencji w przedszkolu i programowania u najmłodszych.
III POSIŁKI |
ŚNIADANIE |
30% |
3,70 zł |
OBIAD |
50% |
6,50 zł |
PODWIECZOREK |
20% |
2,80 zł |
SUMA |
13,00 zł |
II POSIŁKI (Ś/O) |
ŚNIADANIE |
30% |
3,70 zł |
OBIAD |
50% |
6,50 zł |
PODWIECZOREK |
--- |
--- |
SUMA |
10,20 zł |
PRZEWODNICZĄCY |
P. Dominika Bezdel |
ZASTĘPCA PRZEWODNICZĄCEGO |
P. Agnieszka Kopińska- Trzop |
SEKRETARZ |
P. Gabriela Gimel |
SKARBNIK |
P. Katarzyna Jurzyńska |
KOMISJA REWIZYJNA
|
P. Ewelina Baryła |
P. Anna Cała |
P. Magdalena Domagała
P. Anna Tomzik - Stępień
|
PRZEDSZKOLE JEST CZYNNE W GODZINACH 6:00 - 17:00
ORGANIZACJA PRACY PRZEDSZKOLA :
Oddział I- "MISIE" |
8.00 - 15.00 |
Oddział II- "ZAJĄCZKI" |
8.00 - 15.30 |
Oddział III- "TYGRYSKI" |
8.00 - 15.00 |
Oddział IV- "BIEDRONKI" |
7.30 - 17.00 |
Oddział V - "MOTYLKI" |
6.00 - 15.00 |
|
|
ORGANIZACJA PRACY PRZEDSZKOLA
RAMOWY ROZKŁAD DNIA
ROK SZKOLNY 2024/2025
6.00 – 7.30
|
- Schodzenie się dzieci.
- Kontakty indywidualne z dziećmi.
- Zabawy dowolne w kącikach zainteresowań.
- Zabawy integracyjne i kołowe ze śpiewem. |
7.30 – 8.00
|
- Indywidualne lub grupowe wspomaganie i korygowanie rozwoju dzieci.
/bieżąca pomoc psychologiczno- pedagogiczna/ |
REALIZACJA
PODSTAWY PROGRAMOWEJ
8.00 - 13.00
|
8.00 – 8.45
|
- Zabawy tematyczne, konstrukcyjne, manipulacyjne, dydaktyczne, obserwacja pogody.
- Ćwiczenia poranne.
- Czynności porządkowe |
8.45 – 9.00 |
- Przygotowanie do śniadania.
- Czynności higieniczne. |
9.00 – 9.20 |
- Śniadanie.
|
9.20 – 9.30 |
- Czynności higieniczne- mycie zębów.
|
9.30 – 10.30
|
- Zajęcia wychowawczo- dydaktyczne prowadzone z całą grupą / grupy młodsze: 9.30 – 10.00/.
|
10.30 – 10.45 |
- Przygotowania do wyjścia poza budynek przedszkola.
|
10.45 – 11.45
|
- Zabawy ruchowe, zajęcia sportowe, prace gospodarcze, porządkowe i ogrodnicze w ogrodzie przedszkolnym.
- Spacer, wycieczka, obserwacje przyrodnicze.
- Zabawy ruchowe na sali rekreacyjnej. |
11.45 – 12.00 |
- Przygotowanie do obiadu.
- Czynności higieniczne. |
12.00 – 12.30 |
- Obiad.
|
12.30 – 12.40 |
- Czynności higieniczne- mycie zębów.
|
12.40 – 13.00 |
- Odpoczynek przy muzyce relaksacyjnej, słuchanie bajek muzycznych i literatury dziecięcej. |
13.00 – 13.45
|
- Ćwiczenia koordynacji wzrokowo – ruchowej.
- Ćwiczenia graficzne, kolorowanie.
- Układanki dydaktyczne, puzzle, domino.
- Ćwiczenia i zabawy ruchowe na sali rekreacyjnej lub w ogrodzie przedszkolnym.
- Spacer, wycieczka, obserwacje przyrodnicze, gry terenowe.
- Zabawy dowolne podejmowane z inicjatywy dzieci. |
13.45 – 14.00 |
- Przygotowanie do podwieczorku.
- Czynności higieniczne. |
14.00 – 14.15 |
- Podwieczorek.
|
14.15 – 17.00
|
- Indywidualne lub grupowe wspomaganie i korygowanie rozwoju dzieci. /bieżąca pomoc psychologiczno- pedagogiczna/.
- Zabawy ruchowe.
- Zabawy dowolne wg zainteresowań dzieci.
- Rozchodzenie się dzieci do domu. |
MINISTERSTWO FUNDUSZY I POLITYKI REGIONALNEJ
ul. Wspólna 2/4, 00-926 Warszawa
Raport o stanie zapewniania dostępności podmiotu publicznego
Nazwa i adres podmiotu publicznego
Przedszkole Miejskie Nr 56 z Oddziałem Specjalnym ul. Jagiellońska 13E 41-200 Sosnowiec
Numer identyfikacyjny REGON
27150945200000
Stan w dniu 01.01.2021 r.
Termin przekazania: do 31.03.2021 r.
Dane kontaktowe
E-mail sekretariatu podmiotu
p56@sosnowiec.edu.pl
E-mail kontaktowy osoby, która wypełniła formularz
p56@sosnowiec.edu.pl
Telefon kontaktowy
322923911
Data
2021-03-29
Miejscowość
Sosnowiec
Lokalizacja siedziby podmiotu
Województwo
WOJ. ŚLĄSKIE
Powiat
Powiat m. Sosnowiec
Gmina
M. Sosnowiec (gmina miejska)
Podmiot zobowiązany do złożenia raportu o stanie dostępności na podstawie art. 11 ust. 4. ustawy o zapewnianiu
dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami (UzD) do:
[ X ] 2) wojewody
Dział 1. Dostępność architektoniczna
Liczba budynków, w których podmiot prowadzi podstawową działalność i/lub obsługę interesantów:
1
1. Czy podmiot zapewnia w tym budynku (tych budynkach) wolne od barier poziome i pionowe przestrzenie
komunikacyjne ?
[ X ] NIE
2. Czy podmiot zastosował w tym budynku (tych budynkach) rozwiązania architektoniczne, środki techniczne lub
posiada zainstalowane urządzenia, które umożliwiają dostęp do wszystkich pomieszczeń, z wyłączeniem pomieszczeń
technicznych?
[ X ] NIE
3. Czy podmiot zapewnia w tym budynku (tych budynkach) informację na temat rozkładu pomieszczeń, co najmniej w
sposób wizualny i dotykowy lub głosowy?
[ X ] NIE
4. Czy podmiot zapewnia (umożliwia, dopuszcza) wstęp do tego budynku (tych budynków) osobie korzystającej z psa
asystującego?
[ X ] TAK
5. Czy podmiot zapewnia w przypadku tego budynku (tych budynków) osobom ze szczególnymi potrzebami możliwość
ewakuacji lub uratowania w inny sposób?
[ X ] NIE
Komentarze i uwagi dotyczące dostępności architektonicznej
Budynek Przedszkola Miejskiego Nr 56 z Oddziałem Specjalnym nie posiada windy komunikacyjnej. Osoby ze szczególnymi
potrzebami mogą poruszać się w części budynku- na poziomie "0". Placówka nie posiada sanitariatów przystosowanych dla
osób niepełnosprawnych.
Dział 2. Dostępność cyfrowa
1. Liczba prowadzonych stron internetowych i udostępnianych aplikacji mobilnych, dla których podmiot posiada
deklarację dostępności
Liczba stron: 0
Liczba aplikacji: 0
Strony internetowe i aplikacje mobilne, dla których podmiot posiada deklarację dostępności
2. Liczba prowadzonych stron internetowych i udostępnianych aplikacji mobilnych, dla których podmiot nie posiada
deklaracji dostępności
Liczba stron: 1
Liczba aplikacji: 0
Prosimy o podanie informacji dotyczących stron, dla których podmiot nie posiada deklaracji dostępności:
Adres strony internetowej www.przedszkole56.edu.pl
Zgodność z UdC [ X ] Niezgodna
Prosimy o podanie informacji dotyczących aplikacji, dla których podmiot nie posiada deklaracji dostępności:
Komentarze i uwagi dotyczące dostępności cyfrowej
Dział 3. Dostępność informacyjno-komunikacyjna
1. Czy podmiot zapewnia osobom ze szczególnymi potrzebami obsługę z wykorzystaniem niżej wymienionych
sposobów/środków wspierających komunikowanie się?
a. Kontakt telefoniczny [ X ] TAK
b. Kontakt korespondencyjny [ X ] TAK
c. Przesyłanie wiadomości tekstowych, w tym z wykorzystaniem wiadomości
SMS, MMS lub komunikatorów internetowych [ X ] NIE
d. Komunikacja audiowizualna, w tym z wykorzystaniem komunikatorów
internetowych [ X ] NIE
e. Przesyłanie faksów [ X ] TAK
f. Wykorzystanie tłumacza języka migowego przez strony internetowe i/lub
aplikacje (tłumaczenie online) [ X ] NIE
g. Pomoc tłumacza języka migowego – kontakt osobisty [ X ] NIE
h. Kontakt z pomocą tłumacza-przewodnika (kontakt osobisty) [ X ] NIE
2. Czy podmiot posiada urządzenia lub środki techniczne do obsługi osób słabosłyszących, takich jak np. pętle
indukcyjne, systemy FM, systemy na podczerwień (IR), systemy Bluetooth?
[ X ] NIE
Liczba prowadzonych przez podmiot stron internetowych:
1
3. Czy podmiot zapewnia na tej stronie internetowej (tych stronach internetowych) informację o zakresie swojej
działalności (głównych zadaniach podmiotu) w postaci:
a. tekstu odczytywalnego maszynowo?
[ X ] NIE
b. nagrania treści w polskim języku migowym (PJM) w postaci pliku wideo?
[ X ] NIE
c. informacji w tekście łatwym do czytania (ETR)?
[ X ] NIE
4. Czy podmiot zapewniał w okresie sprawozdawczym – tj. od 20.09.2019 r. do 01.01.2021 r. – na wniosek osoby ze
szczególnymi potrzebami możliwość komunikacji w formie określonej w tym wniosku?
[ X ] NIE
Dział 4. Informacja o dostępie alternatywnym
1. Czy w okresie sprawozdawczym podmiot zapewniał dostęp alternatywny w postaci wsparcia innej osoby?
[ X ] NIE
2. Czy w okresie sprawozdawczym podmiot zapewniał dostęp alternatywny w postaci wsparcia technologicznego, w
tym z wykorzystaniem nowoczesnych technologii?
[ X ] NIE
3. Czy w okresie sprawozdawczym podmiot zapewniał dostęp alternatywny w postaci zmian w organizacji
funkcjonowania podmiotu?
[ X ] NIE
4. Czy w okresie sprawozdawczym podmiot zapewniał dostęp alternatywny w sposób inny niż wymienione wyżej?
[ X ] NIE