INSPEKTOR OCHRONY DANYCH (IOD)
Anna Spas
e-mail: a.spas@cuwsosnowiec.pl,
Tel. (32) 292 44 64 wew. 217.
PRAWA OSÓB, KTÓRYCH DANE DOTYCZĄ (art. 15-21 RODO)
I. Zasady ogólne
Na podstawie przepisów rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r.
w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego
przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych)
(Dz.U.UE.L.2016.119.1), dalej „RODO”, każda osoba, której dane dotyczą (podmiot danych) jest uprawniona do
wniesienia żądania do Administratora – Przedszkola Miejskiego nr 56 z Oddziałem Specjalnym w Sosnowcu,
reprezentowanego przez Dyrektora, o zrealizowanie:
- prawa dostępu do danych osobowych (art.15 RODO),
- prawo do sprostowania danych osobowych (art. 16 RODO),
- prawa do usunięcia danych osobowych („prawo do bycia zapomnianym”) (art.17 RODO),
- prawa do ograniczenia przetwarzania (art. 18 RODO),
- prawa do sprzeciwu wobec przetwarzania danych osobowych (art. 21 RODO),
- prawa do wycofania zgody na przetwarzanie danych osobowych (art. 7 RODO),
Administrator rozpatrzy Państwa w/w prawa z należytą starannością, bez zbędnej zwłoki, uwzględniając stosowane
przepisy prawa oraz prawa i wolności innych osób, których dane mogą dotyczyć.
II. Realizowane prawa
1. Prawo dostępu do danych (art. 15 RODO)
Możliwość uzyskania od Administratora danych informacji, czy Państwa dane są przetwarzane i w jakim zakresie tj.
realizując prawo dostępu w odpowiedzi otrzymają Państwo informacje dotyczące: celów przetwarzania danych
osobowych, kategorii zebranych danych, odbiorców danych, których dane zostały lub zostaną ujawnione, planowanego
okresu przechowywania danych osobowych, praw przysługujących, źródła pochodzenia danych jeżeli nie zostały one
zebrane bezpośrednio od Państwa, zautomatyzowanego podejmowania decyzji, w tym profilowania. Dodatkowo mogą
Państwo otrzymać od administratora kopię danych osobowych. Kopia ta powinna zostać wydana bezpłatnie za
pierwszym razem, przy kolejnych prośbach może zostać nałożona na wnioskującego rozsądna opłata, wynikająca z
kosztów administracyjnych.
2. Prawo do sprostowania danych (art. 16 RODO)
Mają Państwo prawo do poprawiania danych osobowych. Jeśli dane osobowe są nieprawidłowe lub niekompletne
mogą Państwo żądać od administratora ich sprostowania.
3. Prawo do usunięcia danych osobowych (art.17 RODO)
Osoby, których dane są przetwarzane mają prawo do ich usunięcia – zwane również „prawem do bycia zapomnianym”.
W przypadku wystąpienia pewnych okoliczności osoba może żądać od administratora usunięcia niektórych danych na
swój temat, bądź całego ich zbioru. Przesłanki usunięcia danych to między innymi:
-dane osobowe nie są już niezbędne do celów, w których zostały zebrane lub w inny sposób przetwarzane;
- osoba, której dane dotyczą, cofnęła zgodę, na której opiera się przetwarzanie i nie ma innej podstawy prawnej
przetwarzania;
- osoba, której dane dotyczą, wnosi sprzeciw na mocy art. 21 ust. 1 RODO wobec przetwarzania i nie występują
nadrzędne prawnie uzasadnione podstawy przetwarzania lub osoba, której dane dotyczą, wnosi sprzeciw na
mocy art. 21 ust. 2 RODO wobec przetwarzania;
- dane osobowe były przetwarzane niezgodnie z prawem;
- dane osobowe muszą zostać usunięte w celu wywiązania się z obowiązku prawnego przewidzianego w prawie
Unii lub prawie państwa członkowskiego, któremu podlega administrator;
Państwa prawo do bycia zapomnianym może zostać ograniczone ale wyłącznie wtedy, kiedy przetwarzanie danych jest
niezbędne i nałożone przepisami prawa np. poprzez obowiązek archiwizacji lub ustalenia, dochodzenia czy obrony
roszczeń. W takim przypadku zostanie przekazana informacja dlaczego nie zostało uwzględnione Państwa żądanie i z
jakiego powodu dane osobowe nie zostaną usunięte.
4. Prawo do ograniczenia przetwarzania (art. 18 RODO)
Mają Państwo prawo żądania od administratora ograniczenia przetwarzania w następujących przypadkach:
kwestionowania prawidłowości danych osobowych (ograniczenie następuje na okres pozwalający
administratorowi sprawdzić prawidłowość tych danych);
- sprzeciwu wobec przetwarzania danych osobowych (ograniczenie następuje do czasu sprawdzenia, czy
podstawy administratora do przetwarzania danych są nadrzędne nad podstawami sprzeciwu);
- sprzeciwiania się usunięcia danych osobowych ( w przypadkach przetwarzania danych niezgodnie z prawem)
żądając w zamian ograniczenia ich przetwarzania.
- potrzebowania danych do ustalenia, dochodzenia lub obrony roszczeń prawnych ( a dane utraciły cel
przetwarzania)
Jeżeli przetwarzanie zostało ograniczone, takie dane osobowe mogą być przetwarzane, z wyjątkiem przechowywania,
wyłącznie za zgodą osoby, której dane dotyczą, lub w celu ustalenia, dochodzenia lub obrony roszczeń, lub w celu
ochrony praw innej osoby fizycznej lub prawnej, lub z uwagi na ważne względy interesu publicznego Unii lub państwa
członkowskiego. Przed uchyleniem ograniczenia przetwarzania administrator informuje Państwa o uchyleniu
ograniczenia przetwarzania danych osobowych.
Przysługuje Państwu prawo do bycia powiadomionym o: sprostowaniu nieprawidłowych danych osobowych,
uzupełnieniu niekompletnych danych osobowych, usunięciu danych osobowych i ograniczeniu przetwarzania danych
osobowych.
5. Prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania danych osobowych (art. 21 RODO)
Mają Państwo prawo w dowolnym momencie wnieść sprzeciw wobec przetwarzania danych osobowych z przyczyn
związanych ze szczególną sytuacją. Administratorowi wtedy nie wolno już przetwarzać tych danych osobowych, chyba
że wykażemy istnienie ważnych prawnie uzasadnionych podstaw do przetwarzania, nadrzędnych wobec interesów,
praw i wolności Państwa lub podstaw do ustalenia, dochodzenia lub obrony roszczeń.
Przedszkole nie przetwarza danych osobowych dla potrzeb marketingu bezpośredniego. Przedszkole nie
podejmuje decyzji, które opierają sie wyłącznie na zautomatyzowanym przetwarzaniu danych osobowych, w tym
na profilowaniu.
6. Prawo do cofnięcia zgody na przetwarzanie danych osobowych (art. 7 RODO)
W przypadku, gdy podstawą przetwarzania danych osobowych jest zgoda, macie Państwo prawo w dowolnym
momencie wycofać zgodę na przetwarzanie danych osobowych. Cofnięcie zgody nie wpływa na wcześniejszą zgodność
z prawem przetwarzania danych.
III. Procedura realizacji praw osób, których dane dotyczą
1. Aby skorzystać z przysługujących praw, muszą Państwo złożyć do nas wniosek o realizację prawa osoby, której
dane dotyczą (z uwzględnieniem wymogów dotyczących korespondencji, tj. wskazania imienia i nazwiska
wnioskodawcy, jego adresu lub innego kanału komunikacji, jak także innych danych umożliwiających bezsprzeczną
identyfikację tożsamości osoby, której dane dotyczą). We wniosku niezbędnym jest określenie o realizację którego
prawa się wnioskuje ( za dziecko/ ucznia/ wychowanka wniosek składa jego rodzic lub opiekun prawny). Czynności
Administratora podejmowane w odpowiedzi na zgłoszone żądania są wolne od opłat. Wyjątkowo – w przypadku,
gdy żądania są ewidentnie nadmierne – Administrator ma prawo pobrać od Państwa opłatę w wysokości
uwzględniającej koszty udzielenia odpowiedzi.
2. Państwa żądanie może zostać zgłoszone: pisemnie na adres siedziby Administratora lub drogą elektroniczną na
adres poczty elektronicznej Administratora.
Jednocześnie informujemy, iż wnioski mogą być również składane ustnie w siedzibie administratora, ale wówczas
będą potwierdzane sporządzeniem notatki służbowej przez przyjmującego wniosek pracownika administratora.
Pracownik przyjmujący żądanie może w celu potwierdzenia tożsamości osoby poprosić Państwa o okazanie
dokumentu ze zdjęciem oraz podpisanie notatki.
3. Administrator dołoży wszelkich starań, aby bez zbędnej zwłoki, a maksymalnie w terminie miesiąca od otrzymania
żądania, udzielić Państwu informacji o działaniach podjętych w związku z żądaniem na podstawie przepisów RODO.
W razie potrzeby termin ten może zostać przedłużony o kolejne dwa miesiące z uwagi na skomplikowany charakter
żądania lub liczbę żądań. W takim jednak wypadku, w terminie do miesiąca od otrzymania żądania, Administrator
poinformuje Państwa o przedłużeniu terminu, z podaniem przyczyn opóźnienia.
4. W przypadku gdy Państwa żądanie nie może zostać uwzględnione, jeżeli jest brak podstaw do podjęcia działań
w związku z żądaniem Administrator poinformuje Państwa w w/w terminach o odmowie realizacji żądania wraz
z podaniem przyczyn niepodjęcia działań. W przypadku odmowy realizacji wniosku poinformujemy Państwa o
odmowie realizacji żądania poprzez wskazanie powodów niepodjęcia działań oraz możliwość złożenia skargi do
organu nadzorczego - Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych (PUODO) z siedzibą w Warszawie.
Tryb i sposób realizacji praw osób, których dane dotyczą w Przedszkolu wynika z RODO oraz przyjętej w Przedszkolu Polityki Ochrony
Danych Osobowych wraz z załącznikami.
KLAUZULA INFORMACYJNA
W ZWIĄZKU Z EWIDENCJĄ WEJŚĆ I WYJŚĆ
Na podstawie art. 13 ust. 1 i 2 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/ 679 z dnia 27 kwietnia 2016r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku
z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (dalej: RODO), informujemy, że:
1.Na terenie Przedszkola Miejskiego nr 56 z Oddziałem Specjalnym w Sosnowcu, ul. Jagiellońska 13e, 41-200 Sosnowiec, stosowana jest ewidencja dostępu do placówki (ewidencja wejść i wyjść).
2.Administratorem danych osobowych jest Przedszkole Miejskie nr 56 z Oddziałem Specjalnym w Sosnowcu, ul. Jagiellońska 13e, 41-200 Sosnowiec, reprezentowane przez Dyrektora.
3.W sprawach związanych z przetwarzaniem danych osobowych mogą Państwo kontaktować się z Inspektorem Ochrony Danych: Pani Anna Spas, mail: a.spas@cuwsosnowiec.pl, tel. 32 292 44 64 wew. 217.
4.Administrator przetwarza Państwa dane osobowe na potrzeby ewidencjonowania dostępu do placówki (wejść i wyjść), w następującym zakresie: imię, nazwisko, data oraz godzina wejścia do placówki, godzina opuszczenia placówki, cel wizyty
i podpis.
5.Ewidencja dostępu do placówki stosowana jest celem zapewnienia bezpieczeństwa osób na terenie placówki oraz ochrony mienia, na podstawie: art. 6 ust. 1 lit. c RODO w związku z art. 1 pkt. 14 ustawy z dnia 14 grudnia 2016r. – Prawo oświatowe. Dlatego tez podanie danych jest obowiązkowe.
6.Odbiorcami danych są wyłącznie podmioty uprawnione do uzyskania danych osobowych na mocy przepisów prawa.
7.Dane osobowe przetwarzane są przez czas przebywania w placówce, a następnie przechowywane przez okres roku.
8.Państwa dane osobowe nie podlegają profilowaniu ani zautomatyzowanemu podejmowaniu decyzji.
9.Mają Państwo prawo do dostępu do swoich danych osobowych, ich sprostowania usunięcia oraz ograniczenia przetwarzania, prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania danych osobowych oraz wniesienia skargi do organu nadzorczego - Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych (PUODO) z siedzibą w Warszawie, w przypadku uznania, że przetwarzanie danych osobowych narusza przepisy dot. ochrony danych osobowych.
KLAUZULA INFORMACYJNA
O PRZETWARZANIU DANYCH OSOBOWYCH
Realizując obowiązek informacyjny wynikający z art. 13 ust. 1 i 2 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) z dnia 27 kwietnia 2016r. (dalej: RODO), informujemy, że:
1.ADMINISTRATOR DANYCH OSOBOWYCH
Administratorem Pani/Pana danych osobowych jest Przedszkole Miejskie nr 56 z Oddziałem Specjalnym w Sosnowcu, ul. Jagiellońska 13 E, 41 – 200 Sosnowiec, reprezentowane przez Dyrektora. Może Pani/ Pan uzyskać informacje przetwarzaniu Pani/ Pana danych osobowych w Przedszkolu Miejskim nr 56 z Oddziałem Specjalnym w Sosnowcu.
2.INSPEKTOR OCHRONY DANYCH (IOD)
Inspektorem Ochrony Danych wyznaczonym przez Dyrektora Przedszkola Miejskiego nr 56 z Oddziałem Specjalnym w Sosnowcu jest Pani Anna Spas, z którą można się kontaktować
w sprawach dotyczących ochrony danych osobowych i realizacji swoich praw w tym zakresie. Kontakt: e-mail: a.spas@cuwsosnowiec.pl, nr tel. (32) 292 44 64 wew. 217.
3.CELE I PODSTAWY PRAWNE PRZETWARZANIA
Podstawą prawną przetwarzania danych są:
a)art. 6 ust. 1 lit. a, b, c, e Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) z dnia 27 kwietnia 2016r.,
b)ustawa z 10 maja 2018r. o ochronie danych osobowych,
c)ustawa z 14 grudnia 2016r. prawo oświatowe,
d)ustawa z 7 września 1991r. o systemie oświaty,
e)ustawa z dnia 15 kwietnia 2011 r. o systemie informacji oświatowej,
celem realizacji zadań dydaktycznych, wychowawczych i opiekuńczych, innych zadań statutowych i organizacyjnych, a także obowiązków prawnych ciążących na administratorze oraz wykonania zadania realizowanego w interesie publicznym lub w ramach sprawowania władzy publicznej powierzonej administratorowi oraz w celu zawierania i wykonywania umów.
4.ODBIORCY DANYCH
Odbiorcami danych osobowych Przedszkola Miejskiego nr 56 z Oddziałem Specjalnym w Sosnowcu są:
a)organy państwowe lub samorządowe oraz inne podmioty uprawnione na podstawie przepisów prawa, celem wykonania ciążących na administratorze obowiązków statutowych lub ustawowych,
b)inne podmioty uprawnione na podstawie zawartych stosownych umów czy porozumień z administratorem, w tym podmioty wspierające w zakresie obsługi i konserwacji systemów informatycznych.
Przetwarzanie danych jest zgodne z prawem w przypadkach kiedy:
a)osoba, której dane dotyczą wyraziła zgodę na przetwarzanie swoich danych osobowych w jednym lub większej liczbie określonych celów,
b)przetwarzanie jest niezbędne do wykonania umowy, której stroną jest osoba, której dane dotyczą, lub do podjęcia działań na żądanie osoby, której dane dotyczą, przed zawarciem umowy,
c)przetwarzanie jest niezbędne do wypełnienia obowiązku prawnego ciążącego na administratorze;
d)przetwarzanie jest niezbędne do wykonania zadania realizowanego w interesie publicznym lub w ramach sprawowania władzy publicznej powierzonej administratorowi.
Podanie przez Panią/ Pana danych osobowych jest obowiązkowe w sytuacji, gdy przesłankę przetwarzania danych osobowych stanowi przepis prawa lub zawarta umowa, niepodanie danych osobowych może skutkować brakiem możliwości realizacji celów w jakich zbierane są dane osobowe lub brakiem możliwości zawarcia takiej umowy.
5. OKRES PRZECHOWYWANIA DANYCH
Przedszkole Miejskie nr 56 z Oddziałem Specjalnym w Sosnowcu przechowuje dane osobowe przez okres niezbędny do realizacji celu, dla którego zostały zebrane, nie dłużej jednak niż przez okres przewidziany w przepisach prawa (w tym ustawie z dnia 14 lipca 1983r. o narodowym zasobie archiwalnym i archiwach oraz Rozporządzeniu Prezesa Rady Ministrów z dnia 18 stycznia 2011r. w sprawie instrukcji kancelaryjnej, jednolitych rzeczowych wykazów akt oraz instrukcji w sprawie organizacji i zakresu działania archiwów zakładowych).
6.PRAWA OSÓB, KTÓRYCH DANE SĄ PRZETWARZANE
Przysługuje Pani/ Panu prawo do:
a)dostępu do swoich danych,
b)sprostowania (poprawiania) swoich danych,
c)usunięcia danych,
d)ograniczenia przetwarzania danych,
e)przenoszenia danych,
f)cofnięcia zgody na przetwarzania danych w każdej chwili (cofnięcie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania danych, których dokonano na podstawie zgody udzielonej przed jej wycofaniem).
Pani/ Pana prawa mogą zostać ograniczone zgodnie z przepisami RODO. Pani/ Pana prawa na wniosek zrealizuje Administrator.
7.PRZETWARZANIE DANYCH OSOBOWYCH W SPOSÓB ZAUTOMATYZOWANY
Przedszkole Miejskie nr 56 z Oddziałem Specjalnym w Sosnowcu nie przetwarza danych osobowych w sposób zautomatyzowany ani danych tych nie profiluje.
8.SKARGA DO PREZESA URZĘDU OCHRONY DANYCH OSOBOWYCH
W przypadku uznania, że Przedszkole Miejskie nr 56 z Oddziałem Specjalnym w Sosnowcu narusza przepisy rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (RODO), może Pani/ Pan złożyć skargę do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych (PUODO) z siedzibą w Warszawie.
KLAUZULA INFORMACYJNA
O PRZETWARZANIU DANYCH OSOBOWYCH
/W PRZYPADKU POZYSKIWANIA DANYCH W SPOSÓB INNY,
NIŻ OD OSOBY, KTÓREJ DANE DOTYCZĄ/
Realizując obowiązek informacyjny wynikający z art. 14 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego
i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku
z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) z dnia 27 kwietnia 2016r. (dalej: RODO), informujemy, że:
1.ADMINISTRATOR DANYCH OSOBOWYCH
Administratorem Pani/Pana danych osobowych jest Przedszkole Miejskie nr 56 z Oddziałem Specjalnym w Sosnowcu, ul. Jagiellońska 13 E, 41 – 200 Sosnowiec, reprezentowane przez Dyrektora. Może Pani/ Pan uzyskać informacje o przetwarzaniu Pani/ Pana danych osobowych w Przedszkolu Miejskim nr 56 z Oddziałem Specjalnym w Sosnowcu.
2.INSPEKTOR OCHRONY DANYCH (IOD)
Inspektorem Ochrony Danych wyznaczonym przez Dyrektora Przedszkola Miejskiego nr 56
z Oddziałem Specjalnym w Sosnowcu jest Pani Anna Spas, z którą można się kontaktować w sprawach dotyczących ochrony danych osobowych i realizacji swoich praw w tym zakresie. Kontakt: e-mail: a.spas@cuwsosnowiec.pl, nr tel. (32) 292 44 64 wew. 217.
3.CELE I PODSTAWY PRAWNE PRZETWARZANIA
Podstawą prawną przetwarzania danych są:
a)art. 6 ust. 1 lit. a, b, c,d, e Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679
z dnia 27 kwietnia 2016r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) z dnia 27 kwietnia 2016r.,
b)art.9 ust. 2 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) z dnia 27 kwietnia 2016r.,
c)ustawa z 10 maja 2018r. o ochronie danych osobowych,
d)ustawa z 14 grudnia 2016r. prawo oświatowe,
e)ustawa z 7 września 1991r. o systemie oświaty,
f)ustawa z dnia 15 kwietnia 2011 r. o systemie informacji oświatowej,
celem realizacji zadań i obowiązków prawnych ciążących na administratorze oraz wykonania zadania realizowanego w interesie publicznym lub w ramach sprawowania władzy publicznej powierzonej administratorowi a także celem wykonania lub zawarcia umowy.
4.ZAKRES DANYCH
Przedszkole Miejskie nr 56 z Oddziałem Specjalnym w Sosnowcu przetwarza dane osobowe w postaci podstawowych danych identyfikacyjnych, w tym imienia, nazwiska, adresu, miejsca, stanowiska pracy, służbowego numeru telefonu, służbowego adresu e-mail.
5.ODBIORCY DANYCH
Odbiorcami danych osobowych Przedszkole Miejskie nr 56 z Oddziałem Specjalnym w Sosnowcu są:
a)organy państwowe lub samorządowe oraz inne podmioty uprawnione na podstawie przepisów prawa, celem wykonania ciążących na administratorze obowiązków statutowych lub ustawowych,
b)inne podmioty uprawnione na podstawie zawartych stosownych umów czy porozumień
z administratorem,
Przetwarzanie danych jest zgodne z prawem w przypadkach kiedy:
a)osoba, której dane dotyczą wyraziła zgodę na przetwarzanie swoich danych osobowych w jednym lub większej liczbie określonych celów,
b)przetwarzanie jest niezbędne do wykonania umowy, której stroną jest osoba, której dane dotyczą, lub do podjęcia działań na żądanie osoby, której dane dotyczą, przed zawarciem umowy,
c)przetwarzanie jest niezbędne do wypełnienia obowiązku prawnego ciążącego na administratorze;
d)przetwarzanie jest niezbędne do wykonania zadania realizowanego w interesie publicznym lub w ramach sprawowania władzy publicznej powierzonej administratorowi.
Podanie przez Panią/ Pana danych osobowych jest obowiązkowe w sytuacji, gdy przesłankę przetwarzania danych osobowych stanowi przepis prawa lub zawarta umowa, niepodanie danych osobowych może skutkować brakiem możliwości realizacji celów w jakich zbierane są dane osobowe lub brakiem możliwości zawarcia takiej umowy.
6.OKRES PRZECHOWYWANIA DANYCH
Przedszkole Miejskie nr 56 z Oddziałem Specjalnym w Sosnowcu przechowuje dane osobowe przez okres niezbędny do realizacji celu, dla którego zostały zebrane, nie dłużej jednak niż przez okres przewidziany w przepisach prawa (w tym ustawie z dnia 14 lipca 1983r. o narodowym zasobie archiwalnym i archiwach oraz Rozporządzeniu Prezesa Rady Ministrów z dnia 18 stycznia 2011r. w sprawie instrukcji kancelaryjnej, jednolitych rzeczowych wykazów akt oraz instrukcji w sprawie organizacji i zakresu działania archiwów zakładowych), także przez okres trwania współpracy i okresu przedawnienia ewentualnych roszczeń wynikających z zobowiązań łączących z Administratorem, ewentualnie – w przypadku wyrażonej zgody – do chwili cofnięcia zgody na przetwarzanie danych.
7.PRAWA OSÓB, KTÓRYCH DANE SĄ PRZETWARZANE
Przysługuje Pani/ Panu prawo do:
a)dostępu do swoich danych,
b)sprostowania (poprawiania) swoich danych,
c)usunięcia danych,
d)ograniczenia przetwarzania danych,
e)przenoszenia danych,
f)cofnięcia zgody na przetwarzania danych w każdej chwili (cofnięcie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania danych, których dokonano na podstawie zgody udzielonej przed jej wycofaniem).
Pani/Pana prawa mogą zostać ograniczone zgodnie z przepisami RODO. Pani/Pana prawa na wniosek zrealizuje Administrator.
8.PRZETWARZANIE DANYCH OSOBOWYCH W SPOSÓB ZAUTOMATYZOWANY
Przedszkole Miejskie nr 56 z Oddziałem Specjalnym w Sosnowcu nie przetwarza danych osobowych
w sposób zautomatyzowany ani danych tych nie profiluje.
9.SKARGA DO PREZESA URZĘDU OCHRONY DANYCH OSOBOWYCH
W przypadku uznania, że Przedszkole Miejskie nr 56 z Oddziałem Specjalnym w Sosnowcu narusza przepisy rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016r.
w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (RODO), osoba, której dane dotyczą, może złożyć skargę do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych (PUODO)
z siedzibą w Warszawie.
10.POCHODZENIE DANYCH
Pani/ Pana dane pozyskane zostały ze źródeł dozwolonych przez przepisy prawa, w szczególności
z publicznych rejestrów czy stron internetowych. Mogą także wystąpić przypadki, w których zostanie Pani/Pan poproszona/y o wyrażenie zgody na przetwarzanie danych osobowych w określonym celu
i zakresie.