...:: ZAJĘCIA LOGOPEDYCZNE




 
ZAJĘCIA LOGOPEDYCZNE
ORAZ
INDYWIDUALNE KONSULTACJE W PRZEDSZKOLU


 
Zajęcia odbywają się: 

wtorek: 7.30 - 12.30
piątek: 7.30-13.30


Zajęcia prowadzi:

Logopeda - mgr Bogusława Czaplińska-Głąb

 









Zasady wprowadzania wywołanej głoski w trakcie terapii


•     wywołanie głoski
•    ćwiczenie głoski w logatomach – sylabach
(np. szu, szo, sza, … )
•   ćwiczenie głoski w nagłosie wyrazów
(np. szafa, szufelka, szyna, … )

dziecko ma prawidłowo powtarzać wyrazy w trakcie ćwiczeń, początkowo z zeszytem, po paru dniach z pamięci, ale jedynie podczas ćwiczeń
 

•  ćwiczenie głoski w śródgłosie wyrazów
(np. wieszak, koszula, muszelka, … )
dziecko ma prawidłowo powtarzać wyrazy w trakcie ćwiczeń, początkowo z zeszytem, po paru dniach z pamięci, ale jedynie podczas ćwiczeń
 
• ćwiczenie głoski w wygłosie wyrazów
(np. kalosz, gulasz, kosz … )

dziecko ma prawidłowo powtarzać wyrazy w trakcie ćwiczeń, początkowo z zeszytem, po paru dniach z pamięci, ale jedynie podczas ćwiczeń
 

•  ćwiczenie głoski w grupach spółgłoskowych
(np. kaszka, kasztan, gruszka,...)

jest to moment, by pomału egzekwować od dziecka prawidłową wymowę ćwiczonej głoski w codziennych wypowiedziach, we wszystkich dotychczas ćwiczonych wyrazach
 

•  ćwiczenie głoski w wyrażeniach
(np. szeroka szuflada, blaszana puszka, szara szkatuła, … )

dziecko powinno coraz częściej mówić prawidłowo ćwiczoną głoskę w codziennych wypowiedziach
 

•  ćwiczenie głoski w zdaniach
(np. Szymon mieszka koło przedszkola. Tomasz zbiera gruszki do koszyka. )

dziecko powinno coraz częściej mówić prawidłowo ćwiczoną głoskę w codziennych wypowiedziach
 

•    ćwiczenie głoski w wypowiedziach spontanicznych, wierszykach, np.:
Wpadła gruszka do fartuszka,
za nią wpadły dwa jabłuszka,
a śliweczka wpaść nie chciała,
była jeszcze niedojrzała.
 
Ćwiczona głoska powinna być stale obecna w wypowiedziach dziecka.
 
oprac. B. Czaplińska-Głąb



Jak pracować z dzieckiem?
 
 
•    Zapoznać się z nowym materiałem, zadawanym średnio raz w tygodniu, przypomnieć dziecku jakie wyrazy będą ćwiczone (dziecko powtarza po dorosłym), pokolorować obrazki.
 
•  Systematycznie (2,3 razy w ciągu dnia, o stałych porach) powtarzać cały materiał zgromadzony w zeszycie.
 
•   Po dwóch, trzech dniach można zacząć wymagać, by dziecko część nowych wyrazów nazywało już samodzielnie, ciągle w oparciu o obrazki w zeszycie.
 
•   Po czterech, pięciu dniach dziecko nazywa wszystkie nowe obrazki samodzielnie (prawidłowo), nie trzeba już posiłkować się obrazkami z zeszytu. Można przećwiczyć wprowadzone wyrazy np. w drodze do przedszkola.
 
•  Mówić przy dziecku prawidłowo, tak by osłuchało się z prawidłowym brzmieniem ćwiczonych wyrazów.


 
 
Copyright © 2013-18 przedszkole56.edu.pl || Wszelkie prawa zastrzeżone.                   Powered by Grupa VSC