...:: GRUPY




ODDZIAŁ I „MISIE”
 

NAUCZYCIELKI:
mgr Magdalena Kwiatkowska
mgr Monika Grudowska - Blacha
mgr Małgorzata Brzęska

REHABILITANT RUCHU:
mgr Janusz Hołyński


LOGOPEDA:
mgr Bogusława Czaplińska - Głąb

POMOC NAUCZYCIELA:
Anna Lewczuk




 
 






ZAMIERZENIA PROGRAMOWE NA MIESIĄC PAŹDZIERNIK 2019
 

TEMATYKA WIODĄCA
 

1. Idzie jesień...przez ogród i sad
2. Idzie jesień...do zwierząt
3. Co z czego otzrymujemy
4. Idzie jesień...z deszczem
5. Jesień - dotknij, posmakuj, powąchaj


 

ZAMIERZONE CELE, DZIECKO:
 
- uczestniczy w zabawach ruchowych
- wykonuje proste ćwiczenia gimnastyczne
- uważnie słucha czytanego tekstu 
- spontanicznie wypowiada się na temat utworu
- relaksuje się podczas poobiedniego odpoczynku poprzez słuchanie kołysanek, szumu fal, muzyki poważnej, masaże, elementy bajkoterapii
- kreśli szlaczki, rysuje po śladzie
- wykonuje pracę plastyczną
- bawi się w wybranych kącikach zainteresowań
- uczestniczy w pracach indywidualnych zróżnicowanych lub jednolitych odpowiednio dobranych do potrzeb rozwojowych dziecka 
 
I. Tematyka kompleksowa: Idzie jesień… przez ogród i sad
Cele operacyjne:
Dziecko:
-śpiewa piosenkę
-układa rytm z klocków 
-klaszcze w rytm muzyki
-uczestniczy w zabawie badawczej
-porównuje przedmioty
-odpowiada na pytania
-zna zapis graficzny cyfry 3
-potrafi dłużej skupić swoją uwagę na czytanym tekście
-zna potrzeby zwierząt
-określa kierunki
-rozpoznaje obraz graficzny |"o" (6-latek)
 
II. Tematyka kompleksowa: Idzie jesień… do zwierząt
Cele operacyjne:
Dziecko:
-przeżywa emocje
-rozróżnia emocje
-podejmuje samodzielną aktywność poznawczą
-rozpoznaje obraz graficzny "a" (6-latek)
- rozpoznaje właściwości orzechów
-przelicza elementy każdy w swoim zakresie
-śpiewa piosnkę
-klaszcze w rytm piosenki
-lepi z plasteliny
-wzmacnia drobne mięśnie dłoni
 
III. Tematyka kompleksowa: Co z czego otrzymujemy
Cele operacyjne:
Dziecko:
-opowiada na pytania
-wczuwa się w emocje z najbliższego otoczenia
- określa nazwy zawodów
- przelicza, klasyfikuje przedmioty
-układa rytmy 
-zna figurę geometryczną prostokąt
-rysuje po śladzie, koloruje
-rozpoznaje zapis graficzny m
 
 
IV. Tematyka kompleksowa: Idzie jesień… z deszczem 
Cele operacyjne:
Dziecko:
- pamięta zapis graficzny a,o,m
-dostrzega zmiany zachodzące w przyrodzie późną jesienią
-dostrzega wartość pobliskiego otoczenia
- wie, w co należy ubrać się jesienią
-klasyfikuje ubrania
 
V. Tematyka kompleksowa: Jesień- dotknij, posmakuj, powąchaj 
Cele operacyjne:
Dziecko:
- uważnie słucha czytanego tekstu
-układa historyjkę obrazkową
-wykonuje ćwiczenia gimnastyczne
- prawidłowo trzyma narzędzie pisarskie
-śpiewa  fragment piosnki
-tańczy swobodnie do muzyki
-przelicza na konkretach w swoim zakresie
-nazywa wybrane owoce i warzywa

 

 


 




 
 
Copyright © 2013-18 przedszkole56.edu.pl || Wszelkie prawa zastrzeżone.                   Powered by Grupa VSC