...:: STATUT PRZEDSZKOLA MIEJSKIEGO NR 56 W SOSNOWCU



Statut Przedszkola Miejskiego Nr 56 z Oddziałem Specjalnym w Sosnowcu





 
 
 
 
ROZDZIAŁ II


CELE I ZADANIA PRZEDSZKOLA


§ 2

Przedszkole pełni funkcje opiekuńcze, wychowawcze i kształcące. Zapewnia dzieciom możliwość wspólnej zabawy i nauki w warunkach bezpiecznych, przyjaznych i dostosowanych do ich potrzeb rozwojowych.


§ 3

CELE

 
1.Przedszkole realizuje cele i zadania wynikające z ustawy o systemie oświaty oraz aktów wykonawczych do ustawy, w tym w szczególności z podstawy programowej wychowania przedszkolnego oraz Konwencji o Prawach Dziecka.
 
2.Celem placówki wychowania przedszkolnego jest wspieranie wszechstronnego rozwoju osobowości każdego dziecka zgodnie z jego potrzebami, zainteresowaniami i możliwościami w harmonii z przyrodą, społeczeństwem, różnorodnością kulturową tak, aby dzięki osobistym doświadczeniom wzmocnić w nim poczucie własnej wartości, rozwinąć dziecięce zamiłowanie do uczenia się.
 
3.Celem wychowania przedszkolnego jest tworzenie środowiska uczenia się i nauczania w sposób zapewniający warunki do rozwijania indywidualnego potencjału każdego dziecka tak, by nauczyło się działać niezależnie i odpowiedzialnie. 
 
Cele przedszkola realizowane są przez:
1.wspomaganie oraz ukierunkowywanie rozwoju dziecka, z uwzględnieniem indywidualnych uzdolnień i zainteresowań,
2.kształtowanie aktywnej postawy wobec zdrowia i otaczającego świata,
3.kształtowanie procesów intelektualnych potrzebnych dzieciom w codziennych sytuacjach i dalszej edukacji, 
4.prowadzenie efektywnej współpracy z rodzicami (prawnymi opiekunami) w zakresie ustalania sposobów oddziaływań wychowawczych, ukierunkowywania rozwoju dziecka, organizowania różnorodnych form pomocy, 
5.podmiotowe traktowanie wszystkich uczestników edukacji, poszanowanie godności każdego dziecka oraz wychowanie w duchu uniwersalnych wartości, umiejętności odróżniania dobra od zła,
6.tworzenie równych szans rozwoju, 
7.budowanie pozytywnych relacji społecznych, kształcenie poczucia przynależności społecznej do grupy, tolerancji i empatii wobec rówieśników niepełnosprawnych, posiadających wady wrodzone, cierpiące z powodu złych warunków domowych, dzieci pochodzących z innych kręgów kulturowych, w tym: wobec dzieci pochodzenia romskiego i dzieci imigrantów,
8.udzielanie dzieciom pomocy psychologiczno - pedagogicznej,
9.wychowanie w umiłowaniu Ojczyzny jej kultury, tradycji i historii, szacunku do symboli narodowych,
10.umożliwianie dzieciom podtrzymywania poczucia tożsamości narodowej, etnicznej, językowej i religijnej,
11.kształtowanie pozytywnych cech charakteru, w tym: odpowiedzialności, uczciwości, wytrwałości, troskliwości, przedsiębiorczości, umiejętności dokonywania wyborów i samodzielnego podejmowania decyzji,
12.wzmacnianie odporności emocjonalnej na sytuacje trudne oraz umiejętności radzenia sobie podczas różnorodnych niedogodnych sytuacji życiowych,
13.sprawowanie opieki nad dziećmi odpowiednio do ich potrzeb oraz możliwości przedszkola, a także w miarę możliwości organizowanie opieki nad dziećmi niepełnosprawnymi, niedostosowanymi społecznie, przewlekle chorymi, po przejściu z innego systemu edukacji,
14.współdziałanie z rodziną, tj.: wspomaganie rodziny w wychowaniu dzieci, rozpoznawaniu ich możliwości rozwojowych, w podjęciu wczesnej interwencji specjalistów oraz przygotowaniu dziecka do nauki szkolnej,
15.organizację dostępnych dla wszystkich wychowanków zajęć dodatkowych z uwzględnieniem w szczególności potrzeb i możliwości rozwojowych dzieci.
 

§ 4
 
ZADANIA
 
1.Zadaniem przedszkola jest opieka nad zdrowiem, bezpieczeństwem i prawidłowym rozwojem wychowanków oraz pomoc rodzicom w zapewnieniu ich dzieciom opieki wychowawczej.
 
2.Zadanie przedszkola realizowane są przez:
1)rozpoznawanie indywidualnych potrzeb dziecka, zapewnienie równych szans, umacnianie wiary we własne siły i możliwości osiągania sukcesu,
2)tworzenie optymalnych warunków uczenia się/nauczania w atmosferze akceptacji, tolerancji i poczuciu bezpieczeństwa oraz przygotowanie dzieci do pokonywania stresu, trudności i współzawodnictwa w życiu,
3)stwarzanie warunków do rozwijania samodzielności, motywowanie do osiągania celów, podejmowania odpowiedzialności za siebie i najbliższe otoczenie,
4)rozwijanie wrażliwości moralnej, kultury ogólnej i zasad dobrego zachowania,
5)rozbudzanie ciekawości poznawczej, zachęcanie do aktywności badawczej i wyrażania własnych myśli i przeżyć,
6)kształtowanie umiejętności obserwacji, rozumienia zjawisk zachodzących w otoczeniu dziecka – w otoczeniu przyrodniczym, społecznym, kulturowym i technicznym,
7)rozwijanie wrażliwości estetycznej, tworzenie warunków do rozwoju wyobraźni, fantazji oraz ekspresji, werbalnej, plastycznej, muzycznej, ruchowej,
8)zapewnienie warunków do prawidłowego rozwoju fizycznego, bezpiecznego postępowania i zachowań prozdrowotnych,
9)umożliwienie wszystkim dzieciom podtrzymywania poczucia tożsamości narodowej, etnicznej i językowej oraz poznawania własnej kultury i historii,
10)na życzenie rodziców organizowanie duchowego rozwoju dziecka poprzez nauczanie wskazanej religii (zgodnie z odrębnymi przepisami),
11)wspomaganie rodziców w wychowaniu dziecka i przygotowaniu do nauki w szkole, rzetelne, obiektywne informowanie rodziców o postępach i trudnościach w rozwoju dziecka, jego predyspozycjach, zdolnościach i zainteresowaniach, mocnych stronach i wymagających wsparcia, stosowanych metodach i formach pracy z dzieckiem, 
12)występowanie do Poradni Psychologiczno – Pedagogicznej, MOPS, sądu rodzinnego w sytuacji potrzeby podjęcia interwencji ze względu na zaistniałą sytuację rodzinną, losową dziecka.
13)objęcie wspomaganiem rozwoju i wczesną edukacją dzieci od trzeciego roku życia, a w szczególnych wypadkach od 2,5 roku życia, do rozpoczęcia nauki w szkole podstawowej – dążenie do osiągnięcia przez nie „gotowości szkolnej” w zakresie: rozwijania sprawności do nauki pisania, czytania, pojęć matematycznych, dojrzałości emocjonalnej, podejmowania wspólnych zadań i rozwiązywania problemów, samodzielnego wykonywania czynności samoobsługowych, odpowiedzialności za wykonanie podjętych zadań,
14)wykonywanie zadań opiekuńczych odpowiednio do wieku dzieci i potrzeb środowiskowych z uwzględnieniem obowiązujących przepisów bezpieczeństwa i higieny. 
 

§ 5
 
POMOC PSYCHOLOGICZNO- PEDAGOGICZNA
 
1.W przedszkolu organizowana jest pomoc psychologiczno- pedagogiczna zgodnie z Procedurą udzielania i organizacji pomocy psychologiczno-pedagogicznej.
 
2.Wychowankom pomocy psychologiczno – pedagogicznej udziela się w trakcie bieżącej pracy z dzieckiem oraz w formie: 
a)zajęć specjalistycznych: korekcyjno- kompensacyjnych, logopedycznych, socjoterapeutycznych, innych o charakterze terapeutycznym,
b)zajęć rozwijających uzdolnienia,
c)porad, konsultacji, warsztatów dla rodziców.
 
3.Pomoc psychologiczno- pedagogiczna jest udzielana także rodzicom dzieci i nauczycielom w formie porad, konsultacji, warsztatów i szkoleń.
 
4.Korzystanie z pomocy psychologiczno- pedagogicznej w przedszkolu jest dobrowolne i nieodpłatne.
 
5.Szczegółowe zasady udzielania pomocy psychologiczno-pedagogicznej określa  dokument „Procedura udzielania i organizacji pomocy psychologiczno – pedagogicznej”.
 
6.Pomoc psychologiczno – pedagogiczna udzielana dziecku w przedszkolu polega na rozpoznawaniu i zaspakajaniu indywidualnych potrzeb rozwojowych i edukacyjnych oraz rozpoznawaniu indywidualnych możliwości psychofizycznych dziecka, wynikających w szczególności: 
1) z niepełnosprawności; 
2) z niedostosowania społecznego; 
3) z zagrożenia niedostosowaniem społecznym; 
4) ze szczególnych uzdolnień; 
5) ze specyficznych trudności w uczeniu się; 
6) z zaburzeń komunikacji językowej; 
7) z choroby przewlekłej; 
8) z sytuacji kryzysowych lub traumatycznych; 
9) z niepowodzeń edukacyjnych; 
10) z zaniedbań środowiskowych związanych z sytuacją bytową dziecka i  jego  rodziny, sposobem spędzania czasu wolnego i kontaktami środowiskowymi; 
11) z trudności adaptacyjnych związanych z różnicami kulturowymi lub ze zmianą środowiska edukacyjnego w tym związanych z wcześniejszym kształceniem za granicą.
 
7.Pomoc psychologiczno – pedagogiczna udzielana w przedszkolu rodzicom i nauczycielom polega na wspieraniu rodziców i nauczycieli w rozwiązywaniu problemów wychowawczych i dydaktycznych oraz rozwijaniu ich umiejętności wychowawczych w celu zwiększania efektywności pomocy psychologiczno – pedagogicznej dla dzieci.
 
8.Pomoc psychologiczno – pedagogiczną organizuje dyrektor przedszkola.
 
9.Pomocy psychologiczno – pedagogicznej w przedszkolu udzielają dzieciom nauczyciele, wychowawcy  oraz specjaliści wykonujący w przedszkolu zadania z zakresu pomocy psychologiczno- pedagogicznej, w szczególności psycholodzy, pedagodzy, logopedzi i terapeuci pedagogiczni, zwani dalej „specjalistami”.
 
10.Pomoc psychologiczno – pedagogiczna jest organizowana i udzielana we współpracy z: 
1) rodzicami; 
2) poradniami psychologiczno-pedagogicznymi, w tym poradniami specjalistycznymi; 
3) organizacjami pozarządowymi oraz innymi instytucjami działającymi na rzecz rodziny, dzieci i młodzieży;
4) innymi przedszkolami, szkołami i placówkami;
5) placówkami doskonalenia nauczycieli.
 
11.Pomoc psychologiczno-pedagogiczna w przedszkolu jest udzielana z inicjatywy:  
1)rodziców wychowanka; 
2)nauczyciela lub specjalisty, prowadzącego zajęcia z wychowankiem; 
3)dyrektora przedszkola.
4)poradni psychologiczno-pedagogicznej, w tym poradni specjalistycznej; 
5)asystenta edukacji romskiej; 
6)pomocy nauczyciela;
7)poradni;
8)pracownika socjalnego;
9)asystenta rodziny;
10)kuratora sądowego;
11)pielęgniarki środowiska nauczania i wychowania lub higienistki;
 
12.Nauczyciele oraz specjaliści w przedszkolu prowadzą obserwacje pedagogiczną zakończoną analizą i oceną gotowości dziecka do podjęcia nauki w szkole (diagnoza przedszkolna).
 
13.W przypadku stwierdzenia, że dziecko ze względu na potrzeby rozwojowe lub edukacyjne oraz możliwości psychofizyczne wymaga objęcia pomocą psychologiczno- pedagogiczną, odpowiednio nauczyciel, wychowawca lub specjalista niezwłocznie udzielają dziecku tej pomocy w trakcie bieżącej pracy z dzieckiem i informują o tym dyrektora przedszkola.
 
14.W przypadku stwierdzenia przez wychowawcę grupy lub dyrektora przedszkola, że konieczne jest objęcie dziecka pomocą psychologiczno- pedagogiczną w formach, o których mowa w § 5 ust. 2, odpowiednio wychowawca lub dyrektor przedszkola planują i koordynują udzielanie dziecku pomocy psychologiczno- pedagogicznej, w tym ustalają formy udzielania tej pomocy, okres jej udzielania oraz wymiar godzin, w którym poszczególne formy będą realizowane.
 
15.Szczegółowe zasady funkcjonowania pomocy psychologiczno – pedagogicznej w  przedszkolu regulują odrębne przepisy.
 
 
§ 6
 
Dziecko ma zapewnioną opiekę w czasie pobytu w przedszkolu z chwilą oddania go pod opiekę nauczyciela lub innego pracownika przedszkola do chwili odebrania dziecka z przedszkola przez rodziców, opiekunów lub innej osoby upoważnionej przez rodziców. 

 
§ 7

ZASADY PRZYPROWADZANIA I ODBIERANIA DZIECI Z PRZEDSZKOLA
 
1.Dziecko powinno być przyprowadzane i odbierane z przedszkola przez rodziców (prawnych opiekunów) lub upoważnioną przez nich osobę zapewniającą pełne bezpieczeństwo.
 
2.W sytuacji szczególnej gdy rodzice lub prawni opiekunowie nie mogą odebrać dziecka z przedszkola w danym dniu, mają obowiązek upoważnienia na piśmie osoby pełnoletniej, która w tym dniu ma zabrać dziecko z przedszkola.
 
3.Wskazanie osób  upoważnionych do odbioru dziecka  może być złożone w formie oświadczenia rodziców w pierwszych dniach pobytu dziecka  w przedszkolu. W takim przypadku rodzice biorą pełną odpowiedzialność za bezpieczeństwo dziecka.
 
4.Upoważnienie powinno zawierać pełne dane, w tym numer i serię dowodu osobistego osoby odbierającej i wyrażone na piśmie powinno zostać złożone przez rodziców (opiekunów) u nauczyciela danej grupy lub u dyrektora przedszkola.
 
5.Osoba odbierająca dziecko nie może być pod wpływem alkoholu i środków odurzających.
 
6.Rodzice i opiekunowie odbierają dziecko z holu przedszkola od osoby dyżurującej  lub z sali od nauczyciela.
 
7.Osoba wydająca dziecko ma obowiązek wylegitymować osobę odbierającą celem sprawdzenia, czy znajduje się w wykazie osób upoważnionych do odbioru. 
 
8.Z szatni do sali zabaw dziecko powinno być odprowadzane przez osobę dyżurującą lub rodziców,
 
9.Podczas schodzenia i rozchodzenia się dzieci pełniąca dyżur osoba, ma obowiązek zarejestrować na listach godzinę przyjścia i wyjścia dziecka;
rejestracja pobytu dziecka w przedszkolu może odbywać się również za pomocą urządzeń rejestrujących.
 
10.W drodze do i z przedszkola odpowiedzialność za dziecko ponoszą osoby je przyprowadzające i odprowadzające,
 
11.W przypadku nie odebrania dziecka do godziny 17.00  nauczyciel powinien niezwłocznie powiadomić telefonicznie rodziców o zaistniałym fakcie oraz zapewnić opiekę dziecku do czasu przybycia rodziców.
 
12.W przypadku, gdy pod wskazanym numerem telefonu nie można uzyskać informacji o miejscu pobytu rodziców (prawnych opiekunów), nauczyciel oczekuje z dzieckiem w przedszkolu jedną godzinę. Po upływie tego czasu powiadamia najbliższy komisariat policji o niemożności skontaktowania się z rodzicami, prawnymi opiekunami.
 
13.W przypadku nie odebrania dziecka - po godzinach pracy przedszkola, dziecko pozostaje pod opieką nauczyciela i woźnej do momentu interwencji policji i ewentualnego przekazania dziecka do Izby Dziecka,
 
14.Planowane spóźnienia dziecka rodzice powinni zgłaszać osobiście w dniu poprzedzającym spóźnienie lub telefonicznie do godziny 8.00.

 
§ 8

Opieka nad wychowankami w placówce opiera się na następujących zasadach:
 
1.Pełną odpowiedzialność za powierzone dzieci ponosi nauczyciel.
 
2.Wycieczki, spacery i zabawy na powietrzu mogą być organizowane po wcześniejszym dokładnym zapoznaniu się z terenem przez nauczyciela lub woźną na jego prośbę.
 
3.Poza budynkiem przedszkola nauczyciel nie może sprawować opieki nad dziećmi bez pomocy drugiej osoby dorosłej (np. woźna lub chętny rodzic), a w przypadku grupy specjalnej dwóch osób dorosłych.
 
4.Podczas pobytu dzieci w ogrodzie, zajęcia i zabawy odbywają się na wyznaczonym terenie ze sprzętem dostosowanym do potrzeb i możliwości dzieci, pod opieką nauczycieli, którym dyrektor powierzył oddział.
 
5.Obowiązki opiekunów podczas spacerów i wycieczek określają odrębne przepisy.
 
6.W zajęciach na terenie przedszkola lub poza nim mogą brać udział, za zgodą dyrektora rodzice, studenci odbywający praktykę, wolontariusze lub inne osoby dorosłe.
 
7.Nauczycielom i opiekunom nie wolno organizować żadnych wyjść w teren w przypadku złych  warunków atmosferycznych;
 
8.W razie wypadku lub nagłej choroby dziecka każdy pracownik przedszkola zobowiązany jest: 
a)niezwłocznie zawiadomić dyrektora przedszkola,
b)w uzasadnionych przypadkach udzielić pierwszej pomocy i wezwać pogotowie ratunkowe oraz zawiadomić rodziców dziecka;
 
9.Postępowanie nauczycieli i pracowników przedszkola w przypadku pożaru lub akcji  ewakuacyjnej:
a)natychmiast wyprowadzić dzieci w bezpieczne miejsce,
b)niezwłocznie zawiadomić dyrektora i pozostały personel a w razie konieczności straż pożarną (998); 
c)zastosować zarządzenia instrukcji bezpieczeństwa pożarowego, przystąpić do gaszenia pożaru, 
d)w razie ogłoszenia akcji ewakuacyjnej nauczyciel bezzwłocznie wyprowadza dzieci ustalonymi drogami ewakuacyjnymi.


§ 9

1.Organ prowadzący zapewnia dzieciom 5 - letnim bezpłatny transport i opiekę w czasie dowozu i powrotu z przedszkola, jeżeli droga do domu przekracza 3 kilometry.
 
2.Przedszkole realizuje zadania z uwzględnieniem posiadanych warunków materialnych, lokalowych, kadrowych oraz potrzeb środowiska lokalnego.

 
§ 10
 
Podstawowymi formami działalności edukacyjnej przedszkola są:
 
1.sytuacje opiekuńczo - wychowawczo - dydaktyczne organizowane przez nauczyciela (indywidualne, zespołowe i grupowe),
 
2.zabawy dydaktyczne, tematyczne, badawcze, konstrukcyjne, rytmiczne i taneczne, konstrukcyjne, literackie, małe formy teatralne, eksperymenty i zabawy badawcze, matematyczne, socjoterapeutyczne, rewalidacyjne, logopedyczne,
 
3.projekty edukacyjne, w tym projekty współpracy międzynarodowej,
 
4.zajęcia plastyczne, artystyczno - techniczne i muzyczne,
 
5.zabawy i ćwiczenia ruchowe z elementami gimnastyki korekcyjnej, zabawy i ćwiczenia sportowe, rekreacyjne,
 
6.spacery, wycieczki, przedstawienia teatralne, uroczystości, akcje charytatywne
 
7.czynności samoobsługowe, prace porządkowe i gospodarcze oraz dyżury,
 
8.różne formy odpoczynku i relaksu, rekreacji,
 
9.formy współpracy z innymi przedszkolami, szkołami, instytucjami w mieście,
 
10.zajęcia dodatkowe, bezpłatne, dostępne dla wszystkich wychowanków, poszerzające ofertę edukacyjną przedszkola.

 
§ 11
 
1.Przedszkole pobudza twórczą aktywność dzieci, rozwój intelektualny, motywację do samodzielnego uczenia się i rozwiązywania problemów, poprzez stosowanie zabaw wspomaganych technologią informacyjno - komunikacyjną, zastosowanie programów multimedialnych, aplikacji pobudzających kreatywne myślenie, zastosowanie tablic interaktywnych, mikroskopów cyfrowych, aparatów cyfrowych, urządzeń wielofunkcyjnych.
 
2.Przedszkole tworzy warunki do rozwoju zdolności i zainteresowań poprzez otwarty styl pracy, a w szczególności:
1)zastosowanie aktywnych i aktywizujących technik, metod, form pracy indywidualnej oraz zespołowej skłaniającej dziecko do prowadzenia wywiadów, rozmów, dyskusji, wyrażania własnego zdania oraz poglądów, a także samodzielnej pracy,
2)tworzenie warunków oraz sytuacji sprzyjających manipulowaniu, badaniu, eksperymentowaniu, eksplorowaniu środowiska: przyrodniczego (przyrody żywej i nieożywionej), technicznego, społecznego,
3)optymalny i adekwatny dobór: treści programowych, rozwiązań organizacyjnych (miejsca, czasu), pomocy dydaktycznych i środków wychowawczych,
4)stosowanie pozytywnych wzmocnień zachęcających do działania, rozwiązywania problemów, zadawania pytań,
5)umożliwienie autoprezentacji umiejętności na forum grupy i szerszej społeczności,
 
3.Przedszkole umożliwia dzieciom udział w różnych konkursach, prezentacjach, grach itp.
 
4.Przedszkole wzmacnia u dziecka wewnętrzną motywację do działania poprzez wyrażanie akceptacji, pochwał, zachęt.


§ 12
 
1.Przedszkole zapewnia wychowankom zdrowe żywienie zgodnie z wytycznymi Ministra Zdrowia zawartymi w  ustawie o bezpieczeństwie żywności i żywienia.
 
2.Przedszkole zapewnia bezpieczne i higieniczne warunki pobytu dziecka w przedszkolu, w szczególności:
1)stosuje zasady HCCP i GMP,
2)kształtuje prawidłowe nawyki żywieniowe,
3)podejmuje różnorodne działania profilaktyczne, dostarcza wiedzę o tym , co sprzyja a co zagraża zdrowiu,
4)kształtuje aktywną postawę wobec zdrowia i bezpieczeństwa własnego i innych ludzi oraz rozwija sprawność ruchową,
5)wdraża do przestrzegania obowiązujących reguł, zawartych umów grupowych, bezpiecznych zachowań.
 

§ 13 
 
1.Przedszkole zaznajamia ogół rodziców dzieci z programem wychowania przedszkolnego oraz wynikającymi z nich zadaniami przedszkola.
 
2.Organizuje różne formy współpracy z rodzicami:
1)spotkania indywidualne, grupowe z nauczycielami i dyrektorem,
2)kąciki informacyjne dla rodziców,
3)zajęcia otwarte dla rodziców z ich udziałem,
4)uroczystości, wystawy, imprezy rekreacyjne, integrujące przedszkole z domem rodzinnym i środowiskiem,
5)konsultacje ze specjalistami,
6)zaproszenie rodziców, jako ekspertów, na zajęcia prowadzone z dziećmi,
7)zasięganie opinii: ankiety, kwestionariusze, sondaże,
8)strona internetowa przedszkola, poczta elektroniczna.

 
§ 14 
 
1.Przedszkole organizuje pomoc psychologiczno - pedagogiczną, w formie zajęć dodatkowych, z uwzględnieniem rodzaju i stopnia niepełnosprawności lub dysfunkcji rozwojowych, trudności edukacyjnych, wychowawczych:
1)dziecku posiadającemu orzeczenie o potrzebie kształcenia specjalnego;
2)dziecku posiadającemu orzeczenie o potrzebie indywidualnego rocznego obowiązkowego przygotowania przedszkolnego;
3)z inicjatywy nauczyciela, dyrektora lub specjalisty, który stwierdził potrzebę objęcia dziecka pomocą psychologiczno-pedagogiczną, dziecku nie posiadającemu opinii lub orzeczenia poradni psychologiczno-pedagogicznej,

 
§ 15
 
1.Dla każdego dziecka lub dzieci o tych samych jednorodnych potrzebach ustala się:
1)zakres udzielanej pomocy psychologiczno-pedagogicznej w oparciu o zalecenia zawarte w opinii lub orzeczeniu,
2)formy, sposoby i okres udzielania pomocy psychologiczno-pedagogicznej z uwzględnieniem zaleceń zawartych w opinii lub orzeczeniu.
 

§ 16 
 
1.Przedszkole zapewnia edukację w atmosferze akceptacji i bezpieczeństwa oraz tworzy warunki umożliwiające dzieciom osiągnięcie „gotowości szkolnej”.
2.Szczegółowe zadania przedszkola i sposób ich realizacji ustalany jest w rocznym planie pracy przedszkola oraz w miesięcznych planach pracy poszczególnych oddziałów przedszkolnych.
 

 


 
 
Copyright © 2013-23 przedszkole56.edu.pl || Wszelkie prawa zastrzeżone.                   Powered by Grupa VSC